Returer
Varer som man ønsker å returnere må avtales med vårt kundesenter på telefon 23 05 10 50 eller pr e-post til kundeservice før returen sendes til oss.
Med alle returer skal det følge et returskjema som du vil få tilsendt på e-post fra oss. Returer som kommer uten gyldig returskjema vil ikke bli kreditert. Varer må returneres i originalemballasje og være i en slik stand at de kan selges på ny.
Varer som er definert som skaffevarer eller varer tilpasset spesielt til kunde kan vi ikke i alle tilfeller ta i retur. Ved retur av skaffevarer vil det være et returgebyr. Avklar med vårt kundesenter om din retur er omfattet av dette.
Synlige transportskader må meldes direkte til sjåføren og merkes på fraktbrev ved mottak av varene. Om skaden ikke er synlig på ytterforpakning, skal skaden meldes til vårt kundesenter på 23 05 10 50 senest 48 timer etter leveransen er mottatt.
Reklamasjon
- Reklamasjon må meldes snarest etter at feil eller magel er oppdaget. Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.
- Produkter med feil skal returneres ubeskadiget i originalemballasje
- Returnummer eller andre meldinger må ikke skrives på originalemballasjen.
- Produkter som returneres uten at feil kan påvises vil bli fakturert gebyr etter leverandørens satser.
- Defekt produkt vil bli reparert, erstattet med nytt produkt eller tilsvarende reparert produkt, eventuelt kreditert
- Produktet skal pakkes på en forsvarlig måte, dette gjelder også for defekte produkter.
- Retur sendt uten gyldig returnummer vil bli avvist og ikke kreditert.
- Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).